De ce sa investesti in Big Data, domeniul cu cea mai mare importanta strategica pentru toate afacerile

big-data1Nu cred orbeste în pornirea unei afaceri. Uneori este o modalitate buna de a face bani. Alteori e o mare durere de cap. Am ajuns la concluzia ca e mai bine sa urmaresc tot ce se intampla in mediul de afaceri, care sunt tendintele si sa investesc in altii mult mai destepti decat mine. Altii care deja au demonstrat ca stiu sa construiasca o afacere profitabila. Ii las pe ei sa faca toata munca si eu incerc sa ma lipesc de succesul lor. Asta e frumusetea investitiilor in actiuni, daca stii sa alegi corect companiile, dupa o strategie buna si testabila. Dar e esential sa cunosti tendintele sau trend-urile si sa folosesti aceste cunostinte si in cazul in care vrei sa începi propria afacere.

Un domeniu despre care nu multi vorbesc, dar care are cea mai mare importanta strategica in viitorul tuturor afacerilor e un spatiu numit “Big Data”.

In ultimul timp am aruncat o privire mai amanuntita la diversele aplicații ale BigData, încercând să aflu cine sunt jucatorii majori si cum as putea sa investesc pentru a profita de cresterea exploziva din acest spatiu.

Pana la urma, tinta finala a tuturor companiilor e sa aiba mai multi clienti, vanzari mai mari de la fiecare client, profituri mai mari. Aici apare pe scena Big Data.

Si apropo de tinta, sa iti povestesc o anecdota aflata din cartea The Power Of Habbit a lui Charles Duhigg(pe care ti-o recomand), despre gigantul american de retail – Target(in romana – tinta), un fel de Kaufland al USA.

Target a monitorizat tot felul de comportamente ale clientelor: cheltuieli, obiceiuri, ora din zi in care fiecare femeie a fost la cumpărături, ce articole au fost cumpărate. De exemplu, femeile care sunt în primele 20 de săptămâni de sarcina de multe ori cumpara produse cum ar fi pastile de calciu, vata de bumbac și sterilizator de mâini.

Au luat apoi toate datele si au folosit un algoritm avansat pentru a le interpreta. Mai pe romaneste, Target a copiat toate datele intr-un supercomputer care dupa ce le analizeaza(in cateva secunde) afiseaza o lista cu toate clientele care sunt susceptibile sa fie insarcinate. Apoi, inainte ca alti concurenti sa aiba sansa sa le vanda ceva acestor cliente, ei incepeau sa le trimita cupoane cu oferte speciale.

Am ramas masca atunci cand am citit povestea. Nu credeam ca poti sa-i spui unui computer ce a cumparat cineva si el sa-ti spuna daca va avea un copil.

Dupa ceva timp de la aceste promotii, un om a intrat nervos intr-unul dintre magazinele Target si i-a spus managerului ca fiica sa, care avea o varsta frageda, tot primeste cupoane cu oferte de scutece, mobilier pentru bebelusi, sau haine pentru copii. A zbierat la ei sa nu mai trimita asemenea oferte pentru ca fiica lui nu-i gravida.

Managerul de la Target a cerut scuze și tatal infuriat a plecat acasa. Cateva zile mai tarziu, intr-un gest de curtoazie, managerul a sunat sa-si ceara scuze din nou. De data asta omul nu mai era asa de nervos si a marturisit ca intre timp a aflat ca, de fapt… urmeaza sa fie bunic.

Cei de la Target au prezis atat sarcina acelesi adolescente, cat si luna in care urma sa nasca! Aceasta poveste a fost scrisa pentru prima dată despre în New York Times in anul 2012 si a adus in centrul atentiei termenul “Big Data”.

Big Data este procesul de utilizare a unor programe avansate pentru a analiza și interpreta cantități masive de date. Rezultatul final ajuta la folosirea datelor din trecut pentru a prezice viitorul comportament al oamenilor și interacțiunile dintre ei.

Big Data este acum una dintre cele mai mari tendințe în lumea afacerilor. E o cursa nebuna pentru a prezice viitorul.

Ca sa intelegi mai bine ce se poate face in acest spatiu, imagineaza-ti ca scrii o carte. Cartea e foarte buna, dar ai o surpriza neplacuta. Nimeni n-o cumpara. Nimanui nu-i pasa de cartea ta. Si asa se intampla in lumea reala. Pentru ca daca vrei s-o vinzi, trebuie sa te ocupi si de marketing, ceea ce e cu totul altceva. Tu esti scriitor si nu stii sa faci marketing. Aici vor intra in joc companiile care folosesc Big Data. Te duci la o asemenea companie, le dai cateva date despre carte si apoi ei iti vor spune: te costa X lei sa iti facem rost de un cumparator. Daca pretul cartii tale e dublu fata de costul achizitiei unui cient, ai castigat.

Companii de top din lume cheltuiesc miliarde de dolari pe sisteme de supercomputere care vor analiza și interpreta fiecare mișcare.

Big Data reprezinta in acest moment cea mai mare prioritate pentru toate companiile mari, pentru ca niciuna nu vrea sa piarda trenul.

Hai sa ne uitam mai de aproape la Big Data si la cursa nebuna a companiilor pentru a prezice viitorul.

24520-Earth-infographic_Internet-Traffic-Intel-gross

Traficul de internet a explodat la nivel global. Traficul de internet include chestii ca vizualizarea scorurilor la meciuri, streaming la filme, descarcare de continut si navigare pe platforme de Social Media ca Facebook sau Twitter, cumparaturi.
In termeni mai tehnici, dimensiunea datelor de pe Internet a trecut de un zettabyte, care e mai mare de 900 de terrabytes. In termeni netehnici, un zettabyte e echivalent cu stocarea a 2 miliarde de ani de muzica.

Facebook colecteaza 2.5 miliarde de bucati de date pe zi, 300 milioane de poze si mai mult de 2 miliarde de like­uri. Mai mult de 600 milioane de oameni viziteaza site­ul Google si asta rezulta intr­un trilion de cautari pe zi.
In ciuda acestor numere incredibile, cresterea va continua si firma IDC prezice ca traficul va creste de la 2.8 zettabytes la 44  zettabytes in 2020.

Asta inseamna cam 1500% mai multe date pe parcursul urmatorilor 5 ani.
Toate aceste urme pe care le lasa utilizatorii pe internet sunt extrem de valoroase pentru orice companie. De aceea unele dintre cele mai mari companii din lume cheltuiesc sume uriase pentru a captura si a stoca aceste date.
Dupa ce au aceste date, sunt folositi niste algoritmi sofisticati pentru a le analiza si a prezice patern­uri comportamentale.

Unde e folosit BIG DATA

Acesti algoritmi sunt deja folositi pentru a pronostica evenimente sportive, rezultatele alegerilor. Am vazut modul in care Target foloseste Big Data pentru a prezice cand clientele sunt insarcinate pentru a le trimita oferte de produse personalizate.
Big Data e folosit pentru a prezice unde sunt sanse mari sa apara epidemii, ceea ce duce la salvarea de vieti omenesti.
Prezice paternuri in trafic (folosind sistemele GPS montate in masini). Asta le va oferi soferilor rute alternative si va mentine un trafic mai fluid si mai sigur.

Compania McKinsey Global spune ca sectorul de retail ar putea genera un  plus de vanzari de $9.6 miliarde datorita Big Data si ca sectorul de sanatate ar putea economisi $300 miliarde in fiecare an reducand spitalizarile inutile si prin cresterea eficientei si reducerea diagnosticarilor gresite.
Posibilitatile nu au limita. Gandeste­te la companiile de utilitati care pot folosi aceste date pentru a crea termostate inteligente.
Aceste dispozitive fac acelasi lucru ca cele de acum, dar urmaresc comportamentul utilizatorilor relativ cu temperatura de afara, umiditatea, ora din zi. Asta le va da posibilitatea sa prezica momentele in care e nevoie  de un consum mai mare si se vor evita intreruperile cauzate de o cerere  brusca si mare care nu poate fi suportata.
Pentru centre urbane mari, asta e o problema importanta, pentru ca o pana de curent creeaza haos si pierderi mari de bani.
Companiile de asigurari vor sti ce soferi depasesc limita de viteza sau trec pe rosu si nu le vor mai face asigurari sau ii vor taxa mai mult.
Bineinteles ca si guvernele folosesc deja acesti algoritmi in tot felul de proiecte.
Din analizele mele Big Data e sectorul care alaturi de robotica si VR, se astepta la cea mai spectaculoasa crestere in urmatorii ani. Se intampla o gramada de achizitii in acest spatiu. E o cursa nebuna. Mii de companii din toata lumea au comunicat deja ca Big Data reprezinta cea mai mare prioritate in afaceri.

Deci, cum putem sa punem si noi mana pe o bucatica din sumele immense cheltuite in acest trend?

Ca investitor, sunt concentrat pe a găsi cel mai bun mod pentru a genera profituri masive din investiții în companii implicate in megatrend-uri cum ar fi Big Data. Pentru a face acest lucru, caut companii care isi cresc focusul pe Big Data si care ii acorda o bucată mai mare de activitatea lor generală.

Există nouă companii pe care le urmaresc in spatiul Big Data, iar eu si investitorii care s-au inscris in programul Smart Wealth Builder deja aminvestit in cea mai buna companie din trendul Big Data.

MARI COMPANII BIG DATA

1. Accenture (NYSE: ACN)

2. Oracle (Nasdaq: ORCL)

3. IBM (NYSE: IBM)

4. SAP (NYSE: SAP)

5. Microsoft (Nasdaq: MSFT)

6. Hewlett Packard Enterprise (NYSE: HPE)

7. EMC (NYSE: EMC)

8. Cisco (Nasdaq: CSCO)

9. Amazon (Nasdaq: AMZN)

Aceste companii nu sunt investitii pure in Big Data.

Big Data, chiar daca are o creștere foarte rapida, reprezintă numai o mică bucată din sursele de venituri pentru Amazon, Oracle sau IBM.
Pe scurt, Big Data va oferi o componentă de creștere puternică multora dintre acești giganți de top din industrie, dar nu este tot ce fac.

Așa că am săpat mai adânc.
Următorul grup include o listă de șase companii pure Big Data. Aceste companii au piață mult mai mica, dar majoritatea vânzărilor sunt generate (în mod direct sau indirect) din Big Data.

Acestea prezinta un grad de risc mai ridicat in comparatie cu prima listă. Cu toate acestea, cred că unele dintre aceste companii ar putea cu ușurință sa-si tripleze vanzarile în următorii cinci ani, oferind profituri excelente investitorilor. Sun sanse bune si sa fie cumparate de pestii mari mentionati mai sus.

1. Terdata (NYSE: TDC)

2. Tableau Software (NYSE: DATA)

3. Qlik Technologies (Nasdaq: QLIK)

4. Splunk (Nasdaq: SPLK)

5. Hortonworks (Nasdaq: HDP)

6. MicroStrategy (Nasdaq: MSTR)

Daca vrei si tu sa investesti, mai intai ai nevoie de un broker.

Daca nu ai mai facut tranzactii la bursa, vezi aici cat e de simplu si fa prima ta investitie pe un cont demo in doar cateva minute.

Curs de Initiere in Investitii la Bursa (americana)
Afla Strategiile care te Ajuta sa Faci Investitii Profitabile la Bursa, si sa Reduci Riscurile Aproape la ZERO!

expertIntrodu adresa de email in formularul de mai jos!

Primesti pe email un CURS DE INVESTITII LA BURSA format din 4 lectii care te poate duce de la zero la investitor autonom. Vei primi:

  • Analiza si comparatia intre doua dintre cele mai populare investitii
  • Cele mai importante PRINCIPII ale investitiilor la bursa
  • 2 SECRETE care ma ajuta sa am constant PROFITURI peste medie si sa imi minimizez riscurile

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *