Cum te ajuta marketingul sa-ti umpli buzunarele de bani

magnetic-marketingCare e treaba cu marketing-ul asta domne’?
Am auzit prima data cuvantul marketing acum douazeci de ani, ca si o specializare de la faultatea de stiinte economice, dar habar n-aveam ce inseamna. Nu glumesc. Nu aveam nici cea mai mica idee. Daca m-ai fi pus sa ghicesc, as fi spus ca e…. un imparat japonez.

Ai auzit de JIT (Just in time learning)? Pe scurt, ideea e ca inveti mult mai bine ceva atunci cand, din diferite motive, apare nevoia sa cunosti respectivul subiect. Ai motivatie mai mare pentru ca esti direct interesat si pentru ca pui imediat in aplicare ceea ce inveti.

Acum sunt intr-un moment in care sunt nevoit sa stiu ce e marketingul. Pana acum m-am concentrat pe dezvoltarea abilitatilor de comunicare in scris, pe invatarea domeniului de afaceri si investitii. De cand am lansat si conceput un produs de care sunt foarte mandru si increzator ca poate ajuta multi oameni sa aiba o viata mai buna, imi doresc sa-l pun in mainile cat mai multor persoane si aici intra in scena marketing-ul.

Dar cum ajungi de la un cuvant a carui semnificatie abia ai invatat-o, la a obtine rezultate si mai multi clienti?
Nu stiu cum fac altii, dar planul meu e sa citesc tot ce prind, sa invat cat mai multe strategii si in paralel sa le testez.

Ce e marketing-ul

Marketing-ul inseamna sa faci prezentarea potrivita a mesajului potrivit la persoanele potrivite. Asta e cea mai simpla si geniala definitie pe care am gasit-o.

Sa spunem ca inventezi o haina mai buna pentru ciobani decat zeghea. E grovaza. Nu se uda cand e plouata. E mai calduroasa. Mai usoara. Ce sa mai? O sa dai lovitura cu ea. Acum iti pui problema cum faci sa o vinzi. Ai auzit ca Mall-urile sunt pline de ciobani si te gandesti ca daca iti faci un panou publicitar si il afisezi in Mall-uri o sa iti vinzi tot inventarul.

Totusi investitia ta in acest panou nu o sa dea rezultatele dorite si o sa descoperi cu o mare cheltuiala ca la Mall traieste alta specie de ciobani, nu cei care poarta zeghe. Poate ai sanse mai mari daca faci un tur pe la targurile de animale.

Asta inseamna sa faci prezentarea persoanelor potrivite.

Acum ca ai ajuns la targurile de animale unde intr-adevar gasesti in sfarsit ciobanii autentici, cum ii convingi ca zeghea ta e mai buna decat cea pe care o poarta ei?

Iei un megafon si incepi sa o lauzi. “Domnilor, va prezint cea mai eleganta si distinsa haina ciobaneasca. Se spala foarte usor. Femeile care au vazut-o au spus ca o considera o haina atractiva.”  Niciun client nu te baga in seama. Modul de prezentare poate nu e cel mai prost, dar mesajul e clar ca nu poate sa starneasca interesul ciobanilor.

Ideea e sa te pui in pielea clientului, sa stii bine ce probleme rezolva produsul tau si sa transmiti clar beneficiile.

Ce tip de marketing e potrivit pentru tine?

Sunt doua tipuri principale de marketing. Primul e marketing-ul in masa sau “branding”. Scopul e sa iti faci cunoscuta compania si produsele la o cat mai mare parte a pietei. Faci cat mai multe campanii publicitare astfel incat oamenii sa te aiba in minte atunci cand iau decizia sa faca o achizitie.

Aceasta strategie e folosita de companiile mari, companiile de telefonie, producatorii auto, producatorii de bauturi alcoolice, de cafea, de echipament sportiv, etc.

Al doilea tip si cel care ar trebui sa te intereseze si pe tine e marketing cu raspuns direct. Raspuns direct se refera la a genera vanzari si profituri ACUM, spre deosebire de marketing-ul de imagine, pentru care se platesc sume imense pentru a genera vanzari intr-un viitor vag si distant…

Principiile marketing-ului cu raspuns direct

1. Primul pas in marketing e analizarea pietei

Cine sunt oamenii interesati de produsul pe care vrei sa-l faci? Cati sunt? Isi permit sa plateasca? Care sunt problemele lor?
E mult mai bine sa faci aceasta analiza inainte sa dezvolti produsul. Daca o faci bine, stii exact cum ajungi la clientii tai si cum le prezinti produsul astfel incat decizia de a cumpara sa vina natural si sa fie un castig pentru ambele parti.

Stiu ca e intimidant, dar e ceva ce se poate invata usor. De exemplu, o problema pe care o poti descoperi e ca exista persoane singure sau divortate care vor sa invete sa foloseasca Facebook-ul pentru a socializa si a-si cauta o pereche. Sigur poti sa ii inveti. Sau scrii un scurt ghid, sau tii un seminar.

2. Include intotdeauna o oferta 

Pentru a-ti promova produsele ai mai multe optiuni, de la reclame pe Facebook, pe Google, pe email sau prin parteneri sau afiliati. Orice reclama in care investesti, trebuie sa includa o oferta. Fie ca e vorba despre vanzarea unui produs sau oferta de abonare la newsletter-ul tau.

3. Masoara 

Asta e o parte puternica a marketing-ului cu raspuns direct. Dupa fiecare campanie ai posibilitatea sa compari suma investita cu vanzarile generate. Daca ai platit 1 leu si ai obtinut 2 lei, inseamna ca ai facut ce trebuie si acum tot ce trebuie sa faci e sa repeti campania. Cu cat investesti mai mult, cu atat o sa castigi mai mult. Daca obtii mai putin decat ai platit, fa o anaiza si vezi unde poti ajusta si testeaza cu o noua reclama.

De ce marketing-ul e util pentru oricine

1. Te ajuta sa-ti vinzi propriile produse

Vrei sa scrii o carte? Sa dezvolti un produs? Sa-ti faci o afacere? Poate sa fie cea mai buna din lume, daca oamenii nu afla despre ea, nu au cum sa o cumpere. Nu poti sa te astepti ca dupa ce ai creat ceva, clientii vor aparea dintr-o palarie de magician si ti se vor umple conturile.
E datoria ta sa imprastii vestea despre produsul tau.

2. Poti sa fii platit pentru asta

Cine nu vrea mai multi clienti si mai multi bani? Daca te pricepi la marketing vei castiga multi bani. Orice companie careia ii oferi serviciile e dispusa sa plateasca sume frumoase pentru a-si mari numarul de clienti si a-si creste vanzarile.

Alt mod de a castiga bani e sa ii inveti si pe altii marketing sau sa oferi coaching si consultanta.

3. Te ajuta sa-ti construiesti relatii

Toata lumea are nevoie de sfaturi si strategii de marketing. Chiar si cei care au afaceri de succes. Daca ajuti pe cineva cu o idee buna de marketing, care il ajuta sa aiba mai multe vanzari, te va tine minte si te va recomanda si altor companii.

4. Te ajuta la locul de munca

Multe dintre strategiile de markeing se aplica si la locul de munca. Degeaba esti foarte bun la ceea ce faci daca nu te faci cunoscut.

Invata marketing cu direct raspuns si ajuta-ti compania sa aiba mai multi clienti. Ce? Nu e in descrierea postului tau? Ok. Primul lucru pe care trebuie sa-l faci e sa iei descrierea postului, sa o rupi si sa o arunci la gunoi.

Daca nu o faci, in curand o va face un coleg de-al tau. Si pe cine crezi ca va considera seful pentru o promovare?

Stiu ca multi oameni au probleme financiare. Si ma doare cand vad oameni competenti care muncesc pe rupte, isi sacrifica timpul si sunt platiti cu salarii modeste. Unul dintre motive e ca isi aleg gresit meseria.

Unul dintre obiectivele mele e sa te invat sa faci bani si nu intotdeauna afacerile sau investitiile sunt cea mai buna metoda. Pentru ca, tine minte ce iti spun acum. Nu poti sa castigi multi bani daca nu te pricepi bine la ceva.
Ca sa faci bani din afaceri trebuie sa te pricepi la afaceri. Ca sa faci bani din investitii trebuie sa te pricepi la investitii.

Eu ti-am dat o idee si un punct de pornire. Cauta resurse pe Google, pe Youtube, pe Coursera sau alte platforme care ofera cursuri online. Citeste zece carti.

Nu stiu cat timp iti va lua sa devii bun la marketing. Un an, doi ani, zece ani… Nu am zis ca va fi usor. Dar cu siguranta vei avea o abilitate din care poti sa castigi multi bani si care va fi cautata atata timp cat pe lumea asta vor exista afaceri si economie de piata.

Vrei sa ai propria afacere dar eziti sa faci primul pas?
Descarca ebook-ul

exempleafaceri-green3 exemple de afaceri care te vor inspira.

Fiecare exemplu pe care l-am ales contine cate o invatatura.

Introdu adresa de email in formularul de mai jos si vei primi ebook-ul cadou!

 

Un comentariu la “Cum te ajuta marketingul sa-ti umpli buzunarele de bani

  1. Citind primele randuri ale articolului mi-am amintit cum am luat eu prima data contact cu marketingul. Si nu pot spune ca a fost o intalnire prea “prietenoasa”.

    In prima ora de curs, in liceu, profesoara de marketing a venit si ne-a dat un test fulger. Subiectul: cum se scrie cuvantul marketing?

    In mintea mea: bezna totala. Habar n-aveam nici cum se scrie nici ce inseamna. Din greseala am scris bine 🙂 dar repet, a fost doar pur noroc.

    Daca mi-ai fi spus atunci ca, ceva ani mai tarziu voi oferi consultanta pe partea de marketing online unor firme mari din Romania si voi crea cursuri pentru micii antreprenori interesati sa-si promoveze afacerea online, probabil ca as fi inceput sa rad in hohote.

    Dar… niciodata sa nu spui niciodata 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *