Cum iti infiintezi rapid o firma si ce sa faci pentru a porni cu dreptul in afaceri

infiintare firmaMulte lucruri ma sperie. Mi se par prea complexe si ma fac sa ma simt prost si incompetent. Am impresia ca toti oamenii in afara de mine stiu sa faca lucrul ala.

Dar am gasit o SOLUTIE simpla pentru problema asta.

Iau un pix si o hartie si imi dau cateva minute sa raspund la o intrebare:
“Daca as putea sa fac asta, care ar fi pasii?”

Si fac o lista.

Cateodata nu am nicio idee. Habar n-am de unde sa pornesc. Atunci lista mea are un singur rand….

“Gaseste pe cineva care a facut asta si invata de la el.”

Deschiderea unei firme e ceva care te sperie?
Probabil nu. Pentru mine a fost acolo… intr-o zona gri. Pentru ca nu stiam ce trebuie sa fac si a trebuit sa ma documentez.

Am facut-o si vreau sa-ti spun cateva lucruri interesante, care poate te ajuta si pe tine daca vrei sa-ti deschizi o firma, sau chiar daca deja ai una.

articol recomandat

Curs Gratis Online Despre Bitcoin!

Cursul care-ti va arata toate beneficiile pe care le aduce blockchain, tehnologia din spatele criptomonedelor si vei intelege ca ele reprezinta viitorul.

Din prima lectie vei invata: Ce e si cum functioneaza bitcoin? Ce e blockchain si cele 9 mari probleme ale banilor pe care le rezolva.

Si vreau sa-ti spun de pe acum ca articolul asta nu e asa de plictistor cum pare atunci cand citesti lista de mai jos…

In mare, pentru a incepe activitatea cu o firma, pasii sunt urmatorii:

  • Depunerea dosarului la ONRC pentru infiintare.
  • Gasirea unui contabil (daca e prost mai bine nu-ti mai faci firma).
  • Angajare personal (optional, daca vrei batai de cap).
  • Cum sa platesti cat mai putini bani la stat – cateva actiuni legale pentru optimizare fiscala.

Cum sa nu-ti albeasca parul la infiintarea firmei

Pentru depunerea dosarului la ONRC, as putea sa incep sa detaliez toate chestiile de care ai nevoie, dar oricum mi-ar scapa chestii.
Dupa propria experienta, singurul pont pe care ti-l dau e: lucreaza cu un consultant priceput.
Sunt o gramada de documente de care ai nevoie la dosar si iti ia 100 de ani sa te prinzi ce trebuie sa completezi in fiecare.

Eu am gasit online compania Approd cu care am colaborat excelent si am reusit sa-mi infiintez compania intr-un timp foarte scurt. Pe site-ul lor sunt explicate toate amanuntele despre procesul de infiintare a firmei si in plus iti ofera suport foarte prompt pe Facebook messanger.

Vei intra in aplicatia lor online care iti cere toate informatiile necesare, apoi iti genereaza toate documentele de care ai nevoie, gata completate.

Tot ce trebuie sa faci e sa le scoti la imprimanta, sa le pui intr-un dosar si sa-l depui la ONRC.

Site-ul il gasesti aici: APPROD.
Pentru suport PERSONALIZAT, intra pe Facebook si fa o cerere sa intri in grupul Approd. Pop Raul iti sta la dispozitie daca ai nelamuriri referitoare la procesul de infiintare.

Ultimul lucru de care ai nevoie in afaceri e un contabil prost (sau HOȚ)

Cand incepi un business, trebuie sa FII SIGUR de un lucru. Vei intampina cele mai mari probleme pe care ti le poti imagina:

  • Vei pierde bani.
  • Vei fi inselat.
  • Iti va fi mult mai greu decat crezi sa gasesti clienti.
  • Vei fi pacalit sa cumperi o gramada de chestii de care n-ai NICIODATA nevoie(logo, numele brand-ului, carti de vizita, etc.)
  • Cheltuielile vor fi mai mari decat te astepti.
  • Si vor creste de la an la an.

Un adevarat IAD….

Esti pregatit de toate cac…urile astea? Ce spui? Da? Nu te cred…

Dar oricum…. te incurajez sa le infrunti pe toate. Asa devii un om puternic. Rezolva toate problemele astea si NIMIC NU TE MAI OPRESTE.

Asta nu inseamna ca trebuie sa cauti probleme sau ca nu trebuie sa le previi.
Un contabil prost sau unul incompetent iti poate provoca mari dureri de cap.

Asa ca gaseste unul bun de la inceput. Daca nu cunosti unul, roaga-ti prietenii care au firme sa-ti recomande pe cineva.

Cum sa platesti cat mai putini bani la stat

Multi oameni cand vorbesc de afaceri, vorbesc de produse revolutionare, de market share, de branding, de logo, proiectii de vanzari…
Mi se ridica tensiunea cand ii aud.
Crede-ma! Majoritatea oamenilor sunt PRAF la afaceri si ai o mare oportunitate sa ii depasesti, sau chiar sa devii consultant si sa-i inveti cum sa administreze o afacere.

Tine minte doar atat. Asta e ecuatia de baza pe care trebuie sa te concentrezi: Venituri – Cheltuieli = Profit.

Cu cat sunt mai mari veniturile si mai mici cheltuielile, cu atat e mai mare profitul.

O componenta importanta e cheltuielilor e plata taxelor la stat si din fericire exista metode legale de a reduce o parte din taxe.

Din pacate, chiar daca ai un contabil decent, iti recomad sa afli singur aceste metode si sa le discuti cu el ulterior. Contabilul e posibil sa nu le stie, sau sa uite sa-ti spuna despre ele.

Una dintre CELE MAI IMPORTANTE intrebari pe care trebuie sa ti-o pui cand pornesti in afaceri e:

„Cum ma platesc pe mine?”

Atunci cand esti angajat, stii ca vei primi salariul o data pe luna. In afaceri, chiar daca ai profit, ai mai multe variante prin care te poti plati si nu e o idee rea sa fii creativ. Pentru ca unele metode te costa mai mult decat altele.

Si nici nu poti (cum multi isi imagineaza) sa cheltuiesti banii firmei „cum vor muschii tai”.

In principiu, ai trei optiuni:

  • Sa-ti platesti salariu (cea mai scumpa varianta)
  • Sa-ti platesti dividende (tot profitul, sau o parte din el) e mai ieftin, dar o poti face doar o data pe an
  • Sa-ti platesti cheltuielile personale din banii firmei (cel mai convenabil pentru ca nu platesti nicio taxa, dar atentie la metodele ilegale)

In functie de situatia ta si nevoia ta de bani din aceasta sursa, poti folosi una sau diferite combinatii ale acestor metode.

A angaja, sau a nu angaja….

Referitor la angajati, sunt multe aspecte de discutat.

E dificil sa lucrezi cu oamenii, e dificil sa gasesti oameni capabili, sa-i faci sa inteleaga ce vrei de la ei, sa-i tii motivati, sa-i pastrezi in firma…

Dar la un moment dat nu vei putea sa faci totul de unul singur si daca gasesti solutiile la problemele de mai sus, un angajat iti poate lua din portia supraaglomerata de sarcini si tu te poti concentra pe condcerea afacerii.

Dar nu vreau sa vorbesc despre aspectele astea. Singurul lucru e oarecum legat de optimizarea fiscala (metode 100% legale prin care sa platesti taxe cat mai mici la stat).

Daca nu ai firma poate ti se pare ciudat, dar o firma poate exista fara niciun angajat. Tu ca proprietar vei fi administrator, dar nu esti obligat sa fii angajat.

In cazul unei firme mici (vanzari anuale sub 500.000 Euro), impozitul se calculeaza luand in calcul doar veniturile. Profiturile nu conteaza.

In mod normal o firma cu venituri(cifra de afaceri) sub 500.000 Euro plateste impozit 3% din vanzari, dar daca ai cel putin un angajat (cu norma de 8 ore) impozitul scade la 1%.

In schimb, vei plati impozitele si taxele pe salariu. In 2017 salariul minim brut e 1450 RON, iar firma va trebui sa plateasca in total 1779 RON.

In functie de vanzarile pe care le vei avea si de situatia ta (esti angajat la alta firma sau nu) poti face un calcul sa afli in ce situatie vei plati taxe mai mici.

Daca nu esti angajat la alta firma, ai si alte avantaje daca faci un contract de munca pentru tine personal. De exemplu, beneficiezi de asigurare medicala si nu trebuie sa platesti CASS (contributia la sanatate) la incasarea dividendelor.

Imi imprumuti si mie masina?

Daca faci profit si il scoti din firma sub forma de dividende, vei plati 5% impozit pe suma totala. Dar daca folosesti banii firmei pentru niste cheltuieli pe care oricum le vei avea, nu trebuie sa platesti nicio taxa pentru acei bani.

Vei fi surprins, dar statul cateodata e ingaduitor si iti da niste portite prin care poti sa iti reduci din taxe.

O metoda e sa imprumuti firmei masina personala. Se face un contract de comodat intre tine si firma si apoi toate facturile ce tin de utilizarea masinii vor putea fi decontate (combustibil, reparatii, asigurari, spalat, vulcanizare si ce-o mai fi).

Costuri deschidere firma

In 2016, cand am deschis eu firma, costurile au fost in jurul a 1100 RON, iar daca as fi facut-o fara consultant m-ar fi costat aproximativ 800 RON. 300 RON le-am platit celor de la Approd si a meritat fiecare banut.

Din 2017 ai un singur cost. Depunerea capitalului social (minim 200 RON), care nu reprezinta o adevarata cheltuiala pentru ca banii raman in contul firmei.

In concluzie, pentru infiintarea unei firme ai nevoie de 200 RON, sau 500 RON daca o faci cu ajutorul Approd.

Mai vrei informatii GUSTOASE despre AFACERI SI INVESTITII si pe viitor? Introdu adresa de email in casuta de mai jos si ti le livrez direct la tine in casuta cat sunt inca PROASPETE! In plus, imediat dupa abonare esti dus la o pagina de unde poti sa descarci Manualul de Investitii la Bursa.

Curs de Initiere in Investitii la Bursa (americana)
Afla Strategiile care te Ajuta sa Faci Investitii Profitabile la Bursa, si sa Reduci Riscurile Aproape la ZERO!

expertIntrodu adresa de email in formularul de mai jos!

Primesti pe email un CURS DE INVESTITII LA BURSA format din 4 lectii care te poate duce de la zero la investitor autonom. Vei primi:

  • Analiza si comparatia intre doua dintre cele mai populare investitii
  • Cele mai importante PRINCIPII ale investitiilor la bursa
  • 2 SECRETE care ma ajuta sa am constant PROFITURI peste medie si sa imi minimizez riscurile

11 comentarii la “Cum iti infiintezi rapid o firma si ce sa faci pentru a porni cu dreptul in afaceri

  1. Foarte interesant articolul, mai ales ca si eu vreau sa-mi fac firma in viitorul apropiat si foarte tari si portitele in micsorarea taxelor, daca mai gasesti anunta-ne si pe noi.

  2. Aricolul are niste lipsuri. (Nu e obligatoriu sa fii platitor de impozit pe venit daca ai CA< 500000 E/ an. Poti sa optezi sa fii platitor de impozit pe profit, trebuie doar sa iti maresti capitalul social; La platitori de profit, cheltuielile alea cu masina sunt deductibile doar 50% cu cateva exceptii, Daca vrei sa ai un contabil bun, trebuie sa-l platesti bine, nu toti fura, si chiar e greu sa gasesti un contabil bun.)

  3. foarte util articolul,ma pregATEAM SA SPUN DE APPROD dar titlul articolului m-a derutat . in fine bune informatii de la inaintasi,chiar vroiam sa-mi fac firma.
    ms Bogdan 🙂

  4. Multumescccccccccccccc din suflet pentru articol. De mult cautam aceste informatii.
    Totusi as avea o intrebare. Ce e mai rentabil sa ridic o hala industriala sau sa inchiriez una pentru firma?

  5. Multumesc mult Bogdan pentru acest sfat. Spor la cat mai multe articole educative in domeniul Afaceri. Sunt foarte utile si folositoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.